A continuació trobareu una taula amb els continguts del tercer trimestre. Teniu en compte que també seguim treballant els continguts dels trimestres anteriors i seguim donant molta importància a la lectoescriptura, comprensió i expressió.
1r de primària | 2n de primària |
MATEMÀTIQUES | MATEMÀTIQUES |
Els nombres en català fins a 120 (descomposar en desenes i unitats, conèixer el nombre anterior i posterior, més gran i més petit…). Sumes i restes. Comptar de 2 en 2, 5 en 5, de 10 en 10. Nombre ordinals. Dies de la setmana i mesos de l’any. (Calendari) Les hores (rellotge). Massa (grams i kilògrams). Geometria (triangles, quadrats, cercles i cossos geomètrics) (costats i vèrtexs) Resolució de problemes amb sumes i restes. Les monedes. Suma de monedes
| Els nombres en català fins a 1.000 (descomposar en desenes i unitats, conèixer el nombre anterior i posterior, més gran i més petit…). Comptar de 5 en 5, de 10 en 10 i de 100 en 100. Nombres ordinals. Introducció a la multiplicació com a sumes de nombres iguals. Iniciació a les taules de multiplicar. Resolució de problemes amb sumes, restes i multiplicacions. Sumes i restes portant. Mesures de longitud. Les hores. (rellotge de manetes i digital). El calendari. Monedes i bitllets. Geometria. Estadístiques.
|
LLENGÜES | LLENGÜES |
Lectoescriptura: lectura i escriptura de totes les lletres de l’abecedari. Ga go gu, gue gui Majúscula a inici d’oració i noms propis, punt al final d’oració. Signes de d’interrogació i exclamació ¿? i ¡!. Traç de la lletra lligada (minúscula) Lectura i comprensió de paraules i petites oracions. Separació d’oracions i ordenar les paraules d’aquestes. Expressió i comprensió oral. Lectura en veu alta ( pronunciació, to de veu, entonació,..) Diferents tipologies textuals conte, les endevinalles, les normes, i la nota. Vocabulari temàtic: roba, animals... Altres paraules “importants”: amb, perquè, hi ha, diferència entre “y” en castellà i “i” en català.
| Ortografia: G-GU, C-Ç, J-G, TJ-TG Sinònims i antònims Diminutius i augmentatius Adjectius Separació de síl·labes (síl·laba tònica i àtona) Temps verbals: passat, present i futur. Signes de d’interrogació i exclamació ¿? i ¡!. La coma (per separar elements en una llista) Separació d’oracions i ordenar les paraules d’aquestes. Expressió i comprensió oral. Comprensió escrita de petits textos. Escriptura de petits textos. Diferents tipologies textuals (el conte, les endevinalles, les normes, les regles dels jocs i la nota) Vocabulari temàtic: roba, animals... Altres paraules “importants”: amb, perquè, hi ha, diferència entre “y” en castellà i “i” en català.
|
CIÈNCIES | CIÈNCIES |
Projecte: Eivissa (geografia, gastronomia, tradicions, monuments, fauna, flora, rondaies …) | Projecte: Eivissa (geografia, gastronomia, tradicions, monuments, fauna, flora, rondaies …) |
COMPETÈNCIA DIGITAL | COMPETÈNCIA DIGITAL |
Ús de les tablets com a eina per repassar els diferents continguts de les àrees | Ús de les tablets com a eina per repassar els diferents continguts de les àrees. |
ÀNIMS QUE ÉS EL DARRER PER ACABAR!
No hay comentarios:
Publicar un comentario